Thuis sporten met deze tips

Tegenwoordig sporten veel mensen thuis. Als je niet naar de sportschool kunt of wilt, zul je het anders aan moeten pakken. Vind je het lastig om te bedenken hoe je thuis sporten het beste aan kunt pakken? Of is je motivatie ver te zoeken? We hebben een aantal tips voor je op een rijtje gezet, waarmee je kunt zorgen dat je voortaan met plezier vanuit huis traint.

Sporten zonder materialen en machines

Het kan even wennen zijn om aan de slag te gaan met weinig tot geen materialen en machines. Toch is dit prima mogelijk. Er zijn ontzettend veel oefeningen die je kunt doen met je lichaamsgewicht. Ook zijn er verschillende attributen te vinden in een huis waarmee je aan de slag kunt. Een bank of een bed kun je bijvoorbeeld gebruiken voor oefeningen als een hip thrust, tricep dips of box squats. 

Wil je het trainen wat uitdagender maken voor jezelf, dan zou je flessen kunnen vullen met water of zand. Deze kun je vervolgens gebruiken om bijvoorbeeld squats mee te doen.

Maak een planning

Het is erg belangrijk om een planning voor jezelf te hebben, zeker als je vanuit huis traint. Plan je workouts in, zodat je niet stiekem iets anders gaat doen zoals een film kijken. Zorg ook voor een schema waarmee je precies weet wat je te doen staat. 

Wees voorzichtig

Ook voor sporten vanuit huis geldt dat je voorzichtig dient te zijn. Een blessure ligt al gauw op de loer als je even niet uitkijkt. Bestel compressiekousen bij deze webshop als je je benen wat extra bescherming wilt geven, zorg voor een goede warming up en stretch regelmatig. Ook is het goed om niet te hard van stapel te lopen, zeker als je al een tijdje niet hebt gesport. Je kunt het sporten dan het beste langzaam opbouwen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *